Po dwóch latach korzystania z naszej maszyny Pan Radim Vaněk, dyrektor dróg i autostrad w Republice Czeskiej, odpowiedział na kilka naszych pytań:
Chcielibyśmy Pana zapytać, kiedy używał Pan tego urządzenia i jakie jest jego zastosowanie?
Maszynę zakupiliśmy we wrześniu 2016 roku, od tego czasu pozostaje w ciągłej eksploatacji. Kosz służący do inspekcji mostów jest naprawdę użyteczny, wykorzystywany jest przede wszystkim przez RSD CR. W terminie, w którym nie jest przez nas wykorzystywany oddawany jest w dzierżawę innym podmiotom, w szczególności wyspecjalizowanym firmom przeprowadzającym kontrolę mostów.
Jak wcześniej radzili sobie Państwo z diagnostyką konstrukcji mostów?
RSD CR poprzednio wykonywało przeglądy mostów wykorzystując kładkę kontroli mostów, uzyskaną podczas reorganizacji administracji publicznej w 2001 roku. Nie dawało to jednak możliwości efektywnych przeglądów większości mostów ze względu na ograniczony zasięg zarówno w pionie jak i poziomie. Był to jeden z głównych powodów zakupu.
Gdzie jest używany podnośnik MOOG?
Używany jest na terenie całej Republiki Czeskiej. Ponadto znalazł zastosowanie przy autostradach takich jak: D1, D2, D8, D11, D3 itd. W ostatnim czasie sprawdzaliśmy most na autostradzie D5.
Jakie są zalety tego urządzenia i jak wygląda kwestia usług i serwisu?
Główną zaletą jest szybkość pracy. Ponadto parametry takie jak zasięg dochodzący do 17,5 metra, głębokość początkowa 20,9 m oraz wysokość robocza 23 m, pozwalająca przekroczyć bariery chroniące przed hałasem i szerokie chodniki. Usługi są świadczone przez pracowników RSD CR. W ramach tej działalności pracownicy zostali przeszkoleni bezpośrednio przez producenta. Usługa serwisowa jest świadczona przez firmę mającą wyłączną reprezentację niemieckiej firmy MOOG w Republice Czeskiej tj. firmę Rohlehner.
Dziękujemy za rozmowę oraz opinię Panu Radimowi Vaněk.